انواع فرمت های تبلیغات سایت در ایران
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 14 آذر 1397
    
تعداد بازدید: 521
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/9/14
منبع : http://www.shahrekhabar.com

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند. این نوع از تبلیغات برای افراد و کسب و کارهای مختلف جذابیت زیادی دارد. چرا که علاوه بر تنوع نسبت به روشهای تبلیغاتی سنتی از قیمت ارزانتری برخوردار است. برای مثال برای نصب یک بنر در سطح شهر شما باید هزینه زیادی را پرداخت کنید در حالی که با همان مبلغ قادر خواهید بود میزان قابل توجهی تبلیغات اینترنتی داشته باشید که تاثیرگذاری قابل توجهی نیز دارند. معمولا شرکت های بزرگ با بودجه های تبلیغاتی زیاد از هر دو روش تبلیغات سنتی و  اینترنتی بهره میبرند اما تبلیغات اینترنتی کسب و کارهای کوچک را نیز قادر کرده است که به خوبی دیده شوند.

 

اعلام حریق تسلا-دوربین مداربسته هایک ویژن
انواع ادفرمت های تبلیغات آنلاین:
1.تبلیغات محتوایی همسان
2.تبلیغات محتوایی پویا
3.تبلیغات بنری
4.تبلیغات ویدئویی
5.تبلیغات پاپ.آپ(pop-up ads)
6.خبر-آگهی‌های آنلاین


تبلیغات محتوایی همسان شامل 4 زیرگروه مختلف است که به تفکیک به توضیح هر کدام می پردازم:

تبلیغات محتوایی تصویری نوع 1

تبلیغات محتوایی تصویری نوع یک به این ترتیب نمایش داده می شوند عکس تبلیغ در بالا قرار گرفته و متن آن پایین تصویر قرار داده می شود.عمده استفاده این ادفرمت بعد از انتهای مطلب در صفحات داخلی سایت ها است.

تبلیغات همسان تصویری نوع 2

نحوه قرار گرفتن این ادفرمت به این ترتیب هست که عکس تبلیغ سمت راست و کپشن آن سمت چپ تصویر قرار میگیرد.به همین علت از این ادفرمت عمدتا به شکل ستونی استفاده می شود و با عنوان تبلیغات ستونی نیز شناخته می شوند.

تبلیغات محتوایی تصویری نوع 3

این ادفرمت دقیقا همان تصویری نوع دو هست با این تفاوت که تصویر در سمت چپ و متنش در سمت راست قرار می گیرد و به نوعی می توان از آن با عنوان تبلیغات ستونی در سایت های با زبان English یاد کرد.

تبلیغات همسان متنی:

همانطور که از اسم این ادفرمت پیداست، در این نوع تبلیغات از هیچ تصویری استفاده نمی شود و چندین متن در کنار هم به حالت ستونی یا سطری می توانند قرار بگیرند.

تبلیغات محتوایی یا نتیو پویا:

این نوع تبلیغات به حالت پنجره ای کوچک از سمت راست یا چپ پایین سایت به آرامی باز می شود و شبیه به یک نوتیفیکیشن به کاربر محتوا را نشان می دهد.

تبلیغات بنری:

تبلیغات بنری از چندین سال قبل در سایت ها حضور داشتند و می توان از آنها به عنوان قدیمی ترین ادفرمت تبلیغاتی سازماندهی شده یاد کرد.اما با حضور ادفرمت های همسان در این بازار رویکرد اکثر مشتریان و کمپین ها به این نوع تبلیغات معطوف شد و تبلیغات بنری بیش از پیش رنگ و بوی non-performance به خود گرفت و صرفا در جهت برندینگ و awareness به کار گرفته می شود.

تبلیغات ویدئویی:

تقریبا می توان گفت بیش از 70 درصد سایت ها بخش ویدئو را در کنار بخش های دیگر در سایت خود دارند.تعداد سایت هایی هم که یا یک سرویس اشتراک ویدئو هستند یا به نحوی در زمینه پخش زنده و ... فعالیت دارند و کاملا فضای ویدیوئی دارند رو به افزایش هست؛ از این رو مدیا اد لازم دید تا از این فضا هم به نحو احسن استفاده کند تا هم کمپین ها و مشتریان برای ارائه محتوای خود این کاربر ها را از دست ندهند و همینطور ناشرین از این فضای سایتشان هم بتوانند درآمد کسب کنند.در حال حاضر مدیااد تبلیغات ویدیوئی را در دو دسته pause menu و pre-roll ارائه می دهد که به آن می پردازم. تبلیغات زیر نویس، Post-roll و Mid-roll نیز از دیگر نوع های تبلیغات ویدئویی هستند.

تبلیغات pause menu:

نحوه نمایش این ادفرمت به این ترتیب هست که وقتی کاربر حین مشاهده ویدئو آن را متوقف کند ، چهار ریکامد در دسکتاپ و دو ریکامد در موبایل به کاربر نشان داده می شود. وقتی که کاربر ویدئو را مجدد پلی کند ریکامدها حذف می شوند و تا زمانی که دوباره آن را متوقف کند.

تبلیغات ویدئویی پیش نمایش یا pre-roll:

تبلیغات ویدئویی pre-roll یا پیش نمایشی همانطور که از نام آن مشخص است قبل از نمایش ویدئو در سایت به شکل یک بنر به مدت 5 الی 10 ثانیه یا یک ویدئو به مدت 10 الی 30 ثانیه به مخاطب نشان داده می شود.

تبلیغات پاپ.آپ (Pop-up Ads):

صفحات ناخواسته‌ای که در هنگام باز کردن یک صفحه‌ی وب همراه آن باز شده و آگهی نمایش می‌دهند تبلیغات «پاپ.آپ» هستند. این صفحات معمولا در اندازه‌ای کوچک‌تر از صفحه‌ی استاندارد مرورگرهای اینترنتی هستند و با لود شدن صفحه‌ی اصلی، آنها نیز به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. این نوع تبلیغات از آنجایی که به‌صورت پیش‌بینی‌نشده همراه با برخی صفحات باز می‌شوند اغلب حالتی آزاردهنده دارند. برخی مرورگرهای اینترنتی این امکان را فراهم می‌کنند که در هنگام مرور اینترنت جلوی نمایش همه‌ی صفحات پاپ.آپ گرفته شود. برخی نوارهای ابزار اینترنتی نیز پس از نصب شدن بر روی دستگاه کامپیوتر به‌صورت پیش‌فرض نمایش تبیغات پاپ.پاپ را منع می‌کنند.

 تبلیغات «پاپ.آندر» (Pop-Under) هم نوعی از تبلیغات پاپ.آپ هستند. پاپ.آندرها هم به‌صورت ناخواسته و به شکل یک صفحه‌ی مستقل از صفحه‌ی اصلی طراحی شده‌اند. اما پاپ.آندرها در زمان نمایش صفحه اصلی باز نمی‌شوند، بلکه در زیر آن پنهان شده‌اند و هنگامی که صفحه‌ی اصلی بسته می‌شود، آنها باز می‌شوند.

این روش در کمک به بالا رفتن سایت شما خیلی مؤثر است اما توصیه میکنم که در شروع کار خود از این روش استفاده کنید، چون در طولانی مدت به سئوی سایت شما ضرر میزند،شما با گرفتن یک پاپ آپ در قالب یک صفحه میتونید بازخورد خوبی برای معرفی محصول خود بگیرید. به دلیل ارزان بودن و رشد سریع رتبه سایت شما همانطور که گفته شد استفاده از این روش در آغاز کار میتواند انتخاب مناسبی باشد.

خبر-آگهی‌های آنلاین:

در مطبوعات مطالبی با عنوان «ادورتوریال» (Advertorial) وجود دارند که در ایران با عنوان «رپورتاژ آگهی» شناخته شده‌اند. این مطالب علی‌رغم اینکه ظاهری شبیه به سایر مقالات و مطالب دارند، اما در واقع باسفارش قبلی و باهدف تبلیغ تهیه شده‌اند. در فضای وب و در برخی وب‌سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. گزارش‌ها و خبرهای تبلیغ‌کننده‌ی برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در قالب «گزارش-آگهی‌ها» و «خبر-آگهی‌ها» در برخی وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود. این مطالب باید از سوی وب‌سایت نمایش‏ دهنده، از طریق عناوین یا علامت‌های خاص از مطالبی که توسط تحریریه تهیه می‌شوند جدا شده تا به ‌اعتماد مخاطبان لطمه‌ای وارد نشود.
هوشمندسازی ساختمان-دوربین مداربسته در شیراز-ردیاب خودرو-ردیاب خودرو در شیراز-gps-تاسیسات برق و روشنایی در شیراز-سیستم اعلام حریق در شیراز-اعلام حریق در شیراز

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.