جدیدترین قابلیت دوربین مداربسته:امکان تشخیص چهره حتی از پشت سر
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 18 تیر 1398
    
تعداد بازدید: 1020
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/4/18
منبع : www.shahrekhabar.com

با استفاده از آخرین پیشرفت های تکنولوژی هوش مصنوعی امکان تشخیص چهره افراد از پشت سر و یا حتی زمانی چهره پوشیده باشد امکان پذیر شد.

cctv-دوربین مداربسته-ردیاب خودرو-هوشمندسازی ساختمان-ساختمان هوشمند-اعلام حریق-سیستم اعلام حریق-اعلام حریق در شیراز-سیستم اعلام حریق در شیراز

با استفاده از آخرین پیشرفت های تکنولوژی هوش مصنوعی امکان تشخیص چهره افراد از پشت سر و یا حتی زمانی چهزه پوشیده باشد امکان پذیر شد.این فناوری توسط شرکت NEC ارائه گردیده است.

شرکت NEC اعلام کرده است سیستم جدیدی توسعه داده است که میتواند چهره افراد را از پشت سر و یا حتی زمانی که چهره افراد پوشیده شده تقریبا در قالب یک صورت شناسایی کند.

این سیستم با استفاده از ترکیبی از تکنیک های یادگیری عمیق تجزیه و تحلیل فرم بدن و لباس افراد در طول آزمایش به دقت 90 درصدی رسیده است.

شرکت NEC می گوید این فناوری می تواند در ردیابی و شناسایی دزدها و متخلفانی که با چهره پوشیده شده حرکت میکنند مفید باشد.

البته این سیستم در نهایت به یک تصویر منبع از تشخیص نیاز دارد ، اما پس از آن میتواند به طور موثر از تک تک ویژگی های بدنی فرد برای شناسایی استفاده قرار گیرد.

این پیشرفت جدید در صدر فناوری های تشخیص است که NEC در حال توسعه آن است.فناوری هایی که میتوانند با سطح بالایی از دقت، افراد را حتی در هنگام حرکت ،چهره نامعلوم از پشت سر و حتی قسمتی از یک ویدئو شناسایی کنند.

این شرکت همچنان در حال کار بر روی افزایش ایمنی شهرهای پرجمعیت با استفاده از این سیستمم در ورودی و خروجی فرودگاه ها ،ورودی ورزشگاه ها، اماکن حساس دولتی و غیره است.

این سیستم هم مانند هر تکنولوژی نظارتی دیگری مخالفانی دارد.در حالی که چنین سیستم هایی موجب شناسایی سریعتر مجرمان میشود، اما هیچکس دوست ندارد احساس کند که همیشه و در همه حال تحت نظر است.

سوال این است که این فناوری چگونه باید به کار گرفته شود و همچنان در مورد آن بحث خواهد شد، اما شکی نیست که این فناوری همواره در حال هوشمندتر شدن است.

تاسیسات برق و روشنایی-تاسیسات برق و روشنایی در شیراز-دزدگیر-دزدگیر در شیراز-سیستم اعلام سرقت در شیراز

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.