نحوه بازگرداندن پیام های پاک شده در واتس آپ
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 23 مرداد 1398
    
تعداد بازدید: 366
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/5/23
منبع : https://digiato.com

احتمالا برای شما هم پیش آمده که پیام مهمی را که در واتس اپ دریافت کرده اید، بطور ناخواسته و اتفاقی پاک کنید و یا پس از تعویض گوشی هوشمند خود بخواهید پیام های واتس آپ را به گوشی جدید منتقل کنید.

خوشبختانه با قابلیت Chat Backup واتس اپ امکان بازگرداندن پیام های پاک شده را خواهید داشت.

 سیستم اعلام حریق-اعلام حریق-اعلام حریق تسلا-سیستم اعلام حریق تسلا-ردیاب خودرو-ردیاب خودرو در شیراز-سیستم اعلام حریق در شیراز-دزدگیر-دزدگیر در شیراز

احتمالا برای شما هم پیش آمده که پیام مهمی را که در واتس اپ دریافت کرده اید، بطور ناخواسته و اتفاقی پاک کنید و یا پس از تعویض گوشی هوشمند خود بخواهید پیام های واتس آپ را به گوشی جدید منتقل کنید.

خوشبختانه با قابلیت Chat Backup واتس اپ امکان بازگرداندن پیام های پاک شده را خواهید داشت.

 

برای بازگردانی پیام‌های واتس اپ به چه چیزی نیاز داریم؟

به طور کلی بازگردانی پیام‌های واتس اپ تنها در شرایطی ممکن است که از قبل گزینه Chat Backup را در تنظیمات فعال کرده باشید. برای پیدا کردن این گزینه فقط کافیست به سراغ تنظیمات واتس اپ بروید و از طریق منوی Chat گزینه Chat Backup را انتخاب کنید.

با پیمودن این مسیر، واتس اپ از شما در مورد اینکه فرآیند بکاپ خودکار از پیام‌ها باید در چه بازه‌ای صورت گیرد سوال می‌کند و در این راستا قادر به انتخاب میان سه گزینه روزانه، هفتگی و ماهانه خواهید بود.

 

البته بگذارید همین جا برایتان روشن کنم که نمی‌توانید مدام به سراغ بکاپ‌های قدیمی‌تان بروید و مسیج‌های مربوط به آن‌ها را باز گردانید. به طور کلی در اندروید فقط می‌توان به دو بکاپ آخری که از پیام‌ها گرفته شده دسترسی داشت.

تازه این مقدار ناچیز در iOS تقلیل هم پیدا می‌کند و در آیفون‌ها تنها می‌توانید پیام‌هایی را بازگردانی کنید که در آخرین بکاپ تهیه شده حضور دارند. پس به همین خاطر بهتر است حین انتخاب بازه تکرار فرآیند پشتبان گیری خوب دقت کنید.

بازگردانی پیام‌ها در واتس اپ

برای بازگردانی پیام‌ها در واتس اپ اول باید بفهمید که آن‌ها چطور پاک شده‌اند.

بازگردانی پیام‌های آرشیو شده در واتس اپ

اگر پیام‌هایتان آرشیو شده باشند دردسر خاصی برای بازگردانی‌شان نخواهید داشت. فقط کافیست به سراغ بخش Archived Chats بروید و از طریق لیست پیام‌های آرشیو شده آن پیامی که لازمش دارید را بازگردانی کنید.

 

بازگردانی پیام‌‌های پاک شده در واتس اپ

بسته به اینکه واتس اپ آخرین بار کی از پیام‌های شما بکاپ گرفته می‌توانید پیام‌های پاک شده خود را بازگردانید. برای مثل اگر واتس اپ روز گذشته از پیام‌هایتان بکاپ گرفته باشد می‌توانید تا رسیدن موعد بکاپ بعدی تمام پیام‌های گذشته خود را بازگردانی کنید.

برای بازگردانی پیام‌های پاک شده نیز فقط کافیست اپ واتس اپ را یک دور پاک و دوباره نصب کنید. با اجرای دوباره برنامه صفحه‌ای در مقابلتان قرار می‌گیرد که از طریق آن می‌توانید به بازگردانی بکاپ‌های خود بپردازید. فقط کافیست کلید Restore را بفشارید تا واتس اپ به سراغ آخرین بکاپ موجود برود و تمام اطلاعات آن را بازگردانی کند.

 

بازگردانی چت‌های قدیمی‌تر در واتس اپ

 

بازگردانی بکاپ‌های قدیمی وقتی که فرآیند بکاپ بعدی آغاز شده کمی مشکل است. انجام چنین کاری فقط زمانی ممکن است که یک گوشی اندرویدی داشته باشید. چراکه نسخه اندرویدی واتس اپ همیشه در کنار بکاپ‌های جدید یک نسخه پشتیبان قدیمی‌تر را هم در حافظه نگه می‌دارد.

برای بازگردانی چت‌های قدیمی تر به سراغ اپ مدیریت کننده فایل‌هایتان بروید  و مسیر WhatsApp > Databases را طی کنید. در فولدر Databases فایلی پیدا خواهید کرد با نام msgstore.db.crytp12. این فایل در اصل جدیدترین بکاپی است که واتس اپ از چت‌هایتان گرفته.

اما به جز msgstore.db.crytp12 احتمالا فایلی به نام msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 را هم خواهید دید که در واقع بکاپ ثانویه شماست.

 

حال اگر یک پیام در فاصله میان ذخیره شدن این دو بکاپ از واتس اپ پاک شده باشد باید برای بازگردانی آن به صورت زیر نام هر دو فایل پوشه Databases را تغییر دهید:

  • نام فایل msgstore.db.crytp12 را به msgstore-latest.db.crytp12 تغییر دهید.
  • فایل msgstore-YYYY-MM-DD.1.db.crypt12 را به msgstore.db.crytp12 تغییر نام دهید.

سپس به سراغ گوگل درایو خود بروید و بکاپ‌های قدیمی واتس اپ را همانطور که در تصویر زیر توضیح داده شده پاک کنید.

در آخر اپ واتس اپ را پاک و دوباره آن را نصب کنید و همانطور که پیش‌تر توضیح دادم مراحل بازیابی چت‌ها را دنبال کنید.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.