شناسایی راننده تاکسی های خواب آلود با استفاده از تکنولوژی های تشخیص چهره
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 31 مرداد 1398
    
تعداد بازدید: 514
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/5/31
منبع : www.itna.ir

هوشمندسازی ساختمان-ساختمان هوشمند-ردیاب خودرو-ردیاب خودرو در شیراز-سیستم اعلام حریق-اعلام حریق در شیراز-سیستم اعلام حریق در شیراز

با افزایش استفاده افراد از خودرو ها و همچنین تاکسی سرویس ها آمار تصادفات به شدت افزایش یافته است. به همین علت شرکت های خودروسازی به ساخت تکنولوژی هایی برای افزایش امنیت دست زدند از جمله ای شرکت ها ، شرکت روسی Yandex taxi میباشد که دست به ساخت وسیله ای زده که با نصب بر روی شیشه جلو خودرو با استفاده از نرم افزاری نشانه های فرد خسته از قبیل پلک زدن ،خمیازه کشیدن و خمودگی بدن را تشخیص دهد به طور کلی این نرم افزار می تواند 68 نقطه صورت را شناسایی کند.این دستگاه با تشخیص افراد خسته از آن ها میخواهد که به خود استراحت بدهند.

این اقدام کمپانی Yandex در واقعی پاسخی به تقاضای قانون‌گذاران روسی از این کمپانی‌ها مبنی بر جلوگیری از تصادفات است. تعداد تصادفات رانندگی مسکو در سال گذشته 764 عدد بوده است که منجر به مرگ 23 نفر شده است. بسیاری از افراد افزایش استفاده از تاکسی‌سرویس‌ها و تعداد اتومبیل بیشتر روان در خیابان‌ها را دلیل این فاجعه دانسته‌اند.

 

البته خودروسازان پیش‌ازاین قابلیت‌های تشخیص چهره مشابهی را روی اتومبیل‌های خود قرار داده‌اند. خودروی سوبارو فاستر سال 2019 از قابلیتی به نام DriverFocus استفاده می‌کند که می‌تواند نشانه‌های خستگی را در راننده تشخیص بدهد. همچنین دوربین به‌کاررفته در کادیلاک CT6 سدان از نور مادون‌قرمز برای ردیابی موقعیت سر راننده استفاده می‌کند.

البته رویکرد کمپانی اوبر برای استراحت دادن به رانندگان خلاقیت کم‌تری دارد. این نرم‌افزار برای این منظور شش ساعت از 24 ساعت را اجبارا خاموش می‌شود تا راننده بتواند به استراحت بپردازد. مدت کارکرد نرم‌افزارهای کمپانی‌های مشابه نظیر  لیفت (Lyft) نیز 14 ساعت است اما رانندگان به‌راحتی می‌توانند با استفاده از دو نرم‌افزار این ساعات استراحت اجباری را دور بزنند. بااین‌حال Yandex هم‌اکنون دستگاه‌های تشخیص چهره خلاقانه خود را روی 100 اتومبیل نصب‌کرده است و قصد دارد تا به‌زودی این فناوری را گسترش بدهد .

اعلام حریق-دوربین مداربسته-دوربین مداربسته در شیراز-gps

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.