آموزش نصب راه اندازی واتس آپ در کامپیوتر
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 24 بهمن 1398
    
تعداد بازدید: 1863
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1398/11/24

واتس آپ یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های موجود هستن که کاربران زیادی از این اپ استفاده میکنند. همه ما با نسخه اندرویدی و ios  واتس آپ به خوبی آشنا هستیم اما شما میتوانید بر روی کامپیوتر هم از واتس آپ استفاده کنید.

 هوشمندسازی ساختمان-ساختمان هوشمند-ساختمان هوشمند نویک-خانه هوشمند نویک-نویک-ساختمان هوشمند در شیراز-خانه هوشمند

واتس آپ یکی از پرکاربردترین اپلیکیشن های موجود هستن که کاربران زیادی از این اپ استفاده میکنند. همه ما با نسخه اندرویدی و ios  واتس آپ به خوبی آشنا هستیم اما شما میتوانید بر روی کامپیوتر هم از واتس آپ استفاده کنید.بر خلاف نسخه موبایل، نرم افزار واتساپ روی کامپیوتر در دو حالت مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد: واتساپ دسکتاپ و واتساپ وب. با استفاده از هرکدام از آن‌ها می‌توانید از طریق کامپیوتر به واتساپ دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید نحوه راه‌اندازی و استفاده از واتس اپ در کامپیوتر را فرا بگیرید، این مطلب را بخوانید.

 همچنین ما در این مطلب قصد داریم که دو نسخه واتس آپ وب و نسخه دسکتاپ آن را با هم مقایسه کنیم تا با استفاده از مقایسه ویژگی های هر یک از نسخه ها به نتیجه قابل قبول دست پیدا کنید که 

که نرم افزار واتساپ دسکتاپ را روی کامپیوتر خود نصب کنیم و یا این که با استفاده از مرورگر به پیام رسان دسترسی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

 

جهت راه اندازی واتس آپ وب و یا نسخه دسکتاپ به روش زیر اقدام نمایید:

جهت دانلود نسخه دسکتاپ واتس آپ کلیک کنید. پس از دانلود نرم افزار را بر روی سیتم خود نصب کنید و یا واتساپ وب را در مرورگرتان باز کنید.

وقتی یک کد QR داده شد، از اسکنر کد QR در واتساپ استفاده کنید تا آن را اسکن کنید.

برای این کار واتساپ را در گوشیتان باز کنید.

در اندروید: در صفحه گفتگوها > گزینه‌های بیشتر  > واتساپ وب را بزنید.

در iPhone: به تنظیمات  > واتساپ وب  بروید.

برای خروج از واتساپ در کامپیوتر

به واتساپ در گوشی خود > تنظیمات یا منو بروید.

واتساپ وب > خروج از همه دستگاه‌ها > خروج را بزنید.

اگر فکر می کنید کسی جز شما کد QR شما را اسکن کرده و به حساب کاربری واتساپ وب شما دسترسی دارد، برای خروج از سیستم در تمامی نشست‌های فعال وبتان در واتساپ، اقدامات بالا را در گوشی تلفن همراهتان انجام دهید.

توجه: اگر قادر به اسکن بارکد نیستید، اطمینان حاصل نمایید دوربین گوشی درست عمل می کند. اگر فوکوس خودکار دوربین درست کار نکند یا تار یا خراب باشد، نخواهید توانست کد را اسکن کنید. در حال حاضر راه دیگری برای ورود به واتساپ روی کامپیوتر وجود ندارد.ن که با استفاده از مرورگر به پیام رسان دسترسی داشته باشیم. با ما همراه باشید.

حال به مقایسه واتس آپ وب و نسخه دسکتاپ واتس آپ خواهیم پرداخت: 

رابط کاربری و عملکرد

هر دو نسخه وب و دسکتاپ از لحاظ ظاهر و طراحی تقریبا به صورت مشابه طراحی شده‌اند. در هر دوی آن‌ها دکمه‌ها، ابزار و آیکون‌ها کاملا یکسان هستند. به طور کلی از لحاظ ظاهری شباهت‌های زیادی بین این دو نسخه وجود دارد.

 سیستم اعلام حریق-اعلام حریق-اعلام حریق تسلا-تسلا-سیستم اعلام حریق در شیراز-اعلام حریق در شیراز-اعلام حریق تسلا در شیراز

از لحاظ عملکرد می‌توان گفت واتساپ نسخه دسکتاپ وضعیت بهتری نسبت به نسخه وب دارد. چرا که در نسخه وب تقریبا میانبر‌ها روی کیبورد پشتیبانی نمی‌شوند. در واقع تنها در صورتی که از نسخه دسکتاپ واتساپ استفاده کنید امکان برخورداری از کلید‌های میانبر کیبورد را خواهید داشت. میانبر‌هایی که با آن‌ها می‌توانید بین پیام‌های مختلف بچرخید، حالت خوانده شده یا خوانده نشده‌ پیام‌ها را مشخص کنید، اعلان‌های دریافتی را خاموش کنید و ... .

 

به جز میانبر‌های کیبورد، بقیه موارد (طراحی و عملکرد) در این دو نسخه کاملا یکسان خواهند بود.

کدام یک حافظه بیشتری مصرف می‌کند؟

با مقایسه میزان مصرف حافظه این دو به نتایج جالبی می‌رسید. برای نسخه وب از مرورگر اج استفاده شده چرا که به طور چشمگیری نسبت به مرورگر کروم حافظه کمتری را مصرف می‌کند. بعد از بررسی میزان حافظه مصرفی در حین استفاده از نسخه وب واتساپ مقدار ۲۶۰ الی ۳۰۰ مگابایت از حافظه توسط مایکروسافت اج مصرف شد.

ردیاب خودرو-ردیاب خودرو در شیراز-جی پی اس-بهترین ردیاب خودرو-جی پی اس در شیراز

میزان مصرف نسخه دسکتاپ این اپلیکیشن چیزی حدود ۲۱۰ الی ۲۶۰ مگابایت بود. به همین دلیل می‌توان گفت میزان مصرف حافظه نسخه دسکتاپ کمی بهتر از نسخه وب است.

 

برای استفاده از این نسخه‌ها به چه چیز‌هایی نیاز داریم؟

هم نسخه وب و هم نسخه دسکتاپ پیش نیازشان نصب بودن واتساپ روی موبایل است. علاوه بر این برای استفاده از آن‌ها باید حتما اتصالتان به اینترنت از طریق موبایل هم فراهم باشد. واتساپ مرورگر‌های اپرا، سفری، کروم، فایرفاکس و مایکروسافت اج را برای استفاده از نسخه وب پیشنهاد می‌دهد.

 

برای نسخه دسکتاپ اما باید از ویندوز 8 یا جدیدتر استفاده کنید. همچنین اگر از کامپیوتر‌های اپل استفاده می‌کنید باید نسخه سیستم عامل حداقل 10.10 باشد. البته نیازی نیست نگران پیش نیاز‌های این چنینی باشید، چرا که با رفتن به وبسایت واتساپ به طور کامل متوجه می‌شوید که امکان نصب کردن این پیام رسان روی کامپیوتر خود را دارید یا خیر.

تفاوت‌های این دو نسخه با واتساپ موبایل چیست؟

در ادامه به چند ویژگی اشاره خواهیم کرد که تنها از طریق واتساپ موبایل در دسترس است و امکان استفاده از آن‌ها در نسخه‌های وب و دسکتاپ وجود ندارد.

تماس صوتی

تماس تصویری (نه انفرادی و نه به صورت گروهی)

امکان آپلود Status. البته لازم به ذکر است که با استفاده از واتساپ وب و واتساپ دسکتاپ می‌توانید به روزرسانی Status دیگران را مشاهده کنید.

به طور کلی اگر می‌خواهید از ویژگی‌های بالا بهره‌مند شوید باید حتما از نسخه موبایل واتساپ استفاده کنید.

 تاسیسات برق و روشنایی-دوربین مداربسته-دوربین مداربسته در شیراز-تاسیسات برق و روشنایی در شیراز

کدام را انتخاب کنیم؟

 

اما سوال اصلی اینجاست که آیا لازم است حتما از واتساپ دسکتاپ کنید؟ این موضوع بستگی به این دارد که چه مقدار از کامپیوتر خود برای بررسی پیام‌رسان واتساپ استفاده می‌کنید. اگر یکی از افرادی هستید که به طور مکرر نیاز دارد واتساپ خود را چک کند، بد نیست نسخه کامپیوتر آن را دانلود و نصب شده داشته باشید.

 

اما باید به این موضوع اشاره کنیم که برای استفاده از نسخه کامپیوتر یا حتی وب، باید حتما گوشی شما به اینترنت متصل باشد. موضوعی که احتمالا به مذاق بسیاری از کاربران خوش نمی‌آید. اما به طور کلی باید گفت استفاده از نسخه دسکتاپ مناسب‌تر است، چرا که هم سرعت بهتری دارد و هم می‌توانید از میانبر‌های کیبورد در آن استفاده کنید.

 

نسخه وب واتساپ، برای افرادی مناسب است که نمی‌خواهند به طور مکرر برای بررسی پیام‌های خود در واتساپ اقدام کنند.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.