کاهش 75 میلیون لیتری مصرف گازوئیل در سال با راه‌اندازی سامانه سپهتن
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 22 تیر 1396
    
تعداد بازدید: 1084
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/4/22
منبع : sepahtan.net

این گزارش حاکی است، شهرام آدم‌نژاد معاون برنامه‌‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در ابتدای این مراسم، با اشاره به كاهش 75 ميليون ليتري گازوئيل در سال با راه‌اندازي سامانه سپهتن گفت: با اجرای اين سامانه زمان سفر برای ناوگان مجهز به این سیستم تا 8500 ساعت در شبانه‌روز کاهش می‌یابد.

این گزارش حاکی است، شهرام آدم‌نژاد معاون برنامه‌‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نیز در ابتدای این مراسم، با اشاره به كاهش 75 ميليون ليتري گازوئيل در سال با راه‌اندازي سامانه سپهتن گفت: با اجرای اين سامانه زمان سفر برای ناوگان مجهز به این سیستم تا 8500 ساعت در شبانه‌روز کاهش می‌یابد.
وی با بیان اینکه اجرای این سامانه از 18 ماه پیش در دستور کار پلیس‌راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قرار گرفت، گفت: با نصب سامانه سپهتن در خودرو، از طریق GSM و GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل خودرو را مانند سرعت، مشخصات گواهینامه راننده و ساعت تردد را به مرکز و پاسگاه‌ها ارسال می‌کند.
آدم‌نژاد ادامه داد: همچنین برای اتوبوس‌ها دستگاهی ارتباطی به نام DSRC در سامانه قرار داده شده است که می‌تواند نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کند و پاسگاه براساس اطلاعات ارسال شده از طریق این سامانه عملکرد خودرو را مورد بررسی قرار می‌دهد.
وي با بیان اینکه با اجرای سامانه سپهتن دیگر نیازی به توقف کنار پاسگاه‌ها وجود ندارد، تصريح كرد: با استقرار این سامانه  نسبت به زمان سفر ناوگانی که مجهز به اين سيستم است، 8500 ساعت در شبانه‌روز صرفه‌جویی می‌شود.
معاون برنامه‌ريزي سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌اي ادامه داد: میزان تخلفات ناوگان عمومی در بازه چهارماهه اول سال 95  از شش و نیم درصد به یک و نیم درصد کاهش پیدا کرده است.
وي با اشاره به صرفه‌جویی در مصرف سوخت با اجرای سامانه سپهتن گفت: 212 هزار لیتر گازوئیل در شبانه‌روز و حدود سالانه 75 لیتر گازوئیل فقط از محل عدم توقف اتوبوس‌های مسافری مقابل پاسگاه‌های پلیس‌راه صرفه‌جویی می‌شود.
معاون برنامه‌‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به مزیت‌های دیگر سامانه سپهتن گفت: با ثبت تمام سوابق رانندگان در اين سامانه مي‌توان شناسایی رانندگان پرخطر را از دیگر مزیت‌های این سامانه دانست.
آدم‌نژاد همچنین از افتتاح 20 سامانه ديگر تا عيد خبر داد و خاطرنشان كرد: اميد است تا سال ديگر 50 سامانه ديگر را به پليس‌راه تحويل بدهيم.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.