ممنوعیت تردد اتوبوس های مسافربری فاقد سامانه سپهتن در جاده ها
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 21 تیر 1396
    
تعداد بازدید: 995
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/4/21
منبع : ایرنا

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: اتوبوس های مسافربری ناوگان حمل و نقل جاده ای این استان که سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی آنها نصب نشده است، اجازه تردد در جاده ها را ندارند.

به گزارش ایرنا علیرضا سیاهپور، چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شیراز، این سامانه را بهترین روش برای کنترل و نظارت بر رانندگان اتوبوس دانست و افزود: با افزایش نظارت بر ناوگان که به وسیله سامانه سپهتن انجام می شود، ایمنی ناوگان اتوبوسی بیشتر خواهد شد و مردم با آسودگی بیشتری سفر خواهند کرد.
وی ادامه داد: هم اینک 90 درصد ناوگان اتوبوسی این استان به سامانه سپهتن مجهز شده و اتوبوس های فاقد آن مجاز به تردد در محورها نیستند.
او اظهار کرد: هم اینک نصب این سامانه بر روی 10 درصد باقی مانده از اتوبوس ها نیز در دست اقدام است و تا پایان شهریورماه 96 تمام اتوبوس های ناوگان حمل و نقل مسافر جاده ای استان به سامانه سپهتن مجهز خواهند شد.
او افزود: نصب و نظارت بر این سامانه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای انجام می شود و پلیس نیز وظیفه پایش و تحلیل رفتار و کنترل مستقیم رانندگان را عهده دار است.
سیاهپور بیان کرد: این سامانه دارای قابلیت هایی همچون ذخیره سازی و ارسال سریع تمام اطلاعات، قرائتگر گواهینامه راننده، تصویربرداری از راننده حین رانندگی، ارتباط با سامانه های اطلاع رسانی وضعیت ترافیک راه ها، سیستم سخنگو و هشدار دهنده و ردیاب آنلاین است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس افزود: سامانه یاد شده به کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی سفر و مدیریت و کاهش مصرف سوخت نیز کمک بسیاری خواهد کرد.
سیاهپور اظهار کرد: با نصب این سامانه دیگر نیازی به توقف اتوبوس در پلیس راه برای کنترل ساعت نیست مگر اینکه در طول مسیر راننده دچار تخلفی شده باشد که نوع تخلف از طریق سامانه به پلیس اعلام می شود و در این صورت اتوبوس در نخستین پلیس راه متوقف و اعمال قانون خواهد شد.
وی، نصب سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) بر روی ناوگان بار را از دیگر برنامه های این اداره کل برشمرد و بیان داشت: پس از نصب این سامانه بر روی تمام اتوبوس های مسافربری جاده ای، نصب سامانه بر روی ناوگان حمل و نقل بار را در دستور کار قرار خواهیم داد.
سیاهپور ادامه داد: با نصب این سامانه شاهد تحول چشمگیری در حوزه بار استان خواهیم بود و مشکلاتی مانند اضافه بار، بارهای فاقد بارنامه و بارهای قاچاق نیز قابل شناسایی و کنترل خواهد شد.

 

از   1   رای
5

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.