پاسخ به ابهامات رانندگان خودروهای سواری درباره سپهتن
نویسنده خبر : مدیر سایت    
چهار شنبه 15 شهریور 1396
    
تعداد بازدید: 1033
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/6/15

مجموعه مهندسی رادشید به عنوان تولید کننده داخلی ردیاب سپهتن، به کمپین «نه به سپهتن» و دغدغه‌های رانندگان کاملا احترام گذاشته و آمادگی خود جهت دعوت از نمایندگان رانندگان عزیز جهت بازدید از خط تولید ردیاب سپهتن در این شرکت را اعلام می‌دارد.

با اجرای دستور نصب سپهتن بر روی خودروهای سوخت‌رسان و سواری‌های بین شهری،  تعداد زیادی از رانندگان سواری‌های بین شهری با ایجاد کمپین‌های مجازی و غیر مجازی ضمن ابراز مخالفت خود با این طرح برخی از حقوق خود را نیز یادآور شدند.

به گزارش تین‌نیوز در یک گروه‌ تلگرامی متشکل از طراحان پروژه مرتبط با خودروهای سواری و تانکرهای سوخت، آمده است: در این کمپین‌ها فعالان این بخش از حمل‌ونقل جاده‌ای با اعمال تغییراتی در لوگو سپهتن رادشید آن را به عنوان نماد مخالفت با طرح سپهتن و نام «نه به سپهتن»  برای خود انتخاب و سعی کردند انتقادات و مخالفت خود را با روش‌های کاملا قانونی پیگیری کنند.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: انتقادها و خواسته‌های رانندگان نسبت به اجرایی شدن سامانه سپهتن، قیمت بالای دستگاه سپهتن، عدم ساختار حمایتی از رانندگان بین شهری از جمله عدم برخورد با مسافرکش های شخصی …، وجود و ارائه طرح‌های مشابه در سالیان گذشته، نصب دوربین و نحوه تفکیک ساعت رانندگی بین استفاده شخصی و عمومی از این دستگاه را شامل می‌شد.

در ادامه این مطلب تاکید شده است: رانندگی، آن هم در مسیرهای بین شهری یک  شغل خطرناک و سخت شناخته می‌شود و لازم است به این دغدغه‌ها توجه و راه‌حل‌های مناسبی برای آن در نظر گرفته شود.

بر همین اساس این شرکت سعی کرد به محض وجود دغدغه دوربین برای رانندگان،  این مورد را از راهداری استعلام و عدم نیاز آن را طی یک نامه رسمی از راهداری اعلام کند و همچنین پیگیر موضوع مربوط به نحوه تفکیک ساعت رانندگی بین استفاده شخصی و عمومی نیز خواهد بود.

مجموعه مهندسی رادشید به عنوان تولید کننده داخلی ردیاب سپهتن، به کمپین «نه به سپهتن» و دغدغه‌های رانندگان کاملا احترام گذاشته و سعی خواهد کرد در صورتی‌که بتواند دغدغه‌ای از آنان کم کند و آن را جزو وظائف خود در نظر بگیرد. همچنین این شرکت آمادگی خود جهت دعوت از  نمایندگان رانندگان عزیز جهت بازدید از خط تولید ردیاب سپهتن در این شرکت را اعلام می‌دارد.

به گزارش تین‌نیوز در این گروه همچنین به برخی پرسش‌های متداول رانندگان در مورد سامانه سپهتن پاسخ داده شده و آمده است:  مهمترین دغدغه رانندگان بحث دوربین بر روی  سواری‌های کرایه بین شهری است که طبق نظر پلیس راهور و راهداری کشور،  بحث نصب دوربین بر روی این خودروها منتفی است.

همچنین قابلیت میکروفن بر روی دستگاه سپهتن از همان اول بر روی هیچ کدام از مدل‌های آن مطرح نبوده و سخت افزار و ارتباط میکروفن نیز وجود ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، در این مطلب همچنین عنوان شده است: دستگاه مورد نظر ساعت رانندگی را در حالت پیش فرض در سرعت بالاتر از 30 کیلومتر محاسبه کرده و این بدان معنی است که این دستگاه حتی ترافیک های طولانی مدت را نیز جزو ساعت رانندگی محاسبه نمی‌کند و طبق این قانون قسمتی از زمان رانندگی در شهرها نیز محاسبه نمی‌شود ولی با توجه به اهمیت این موضوع رادشید به عنوان تولید کننده دستگاه سپهتن نیز این موضوع را از مراجع تصمیم گیرنده پیگیری خواهد کرد تا قوانین مشخصی مربوط به محاسبه رانندگی در داخل شهرها ویژه مسافربرهای شخصی اعمال گردد تا شاهد از بین رفتن حقوق اولیه رانندگان تاکسی‌های بین شهری نشویم. 

ضمن این‌که ساعت رانندگی به ازای سرعت بالای 30 کیلومتر محاسبه می‌گردد و ترافیک‌های طولانی مدت جز ساعت رانندگی محاسبه نمی‌گردد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.