ثبت تخلف ناوگان حمل و نقل جاده‌ای در سامانه سپهتن
نویسنده خبر : مدیر سایت    
دوشنبه 8 آبان 1396
    
تعداد بازدید: 840
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/8/8

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت:با راه‌اندازی سامانه سپهتن بر روی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای تصویر تمام تخلف‌ها به صورت وایرلس به پاسگاه‌های پلیس راه ارسال می‌شود.

سرهنگ نادر رحمانی سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به راه اندازی سامانه ثبت تخلفات  جاده‌ای اظهار کرد: سامانه سپهتن(سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل عمومی) در مرحله اول بر روی تمامی اتوبوس‌های بین شهری نصب شده است.

وی افزود: سامانه سپهتن در مراحل بعدی بر روی تمامی تاکسی‌های بین شهری و ناوگان حمل سوخت نصب شده است و در آینده بر روی تمامی ناوگان حمل و نقل کالا و بار نصب خواهد شد.

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: این سامانه قادر به ثبت سرعت لحظه‌ای و متوسط خودروها، مسیر حرکت خودرو، زمان‌های توقف و حرکت، پایش ساعت‌های رانندگی هر راننده و کمک راننده است.

رحمانی تصریح کرد: دوربین نصب شده در این سامانه قادر است تصویر ساعاتی که هر راننده پشت فرمان نشسته است را به نزدیک‌ترین پاسگاه پلیس راه ارسال کند و با استفاده از این تصاویرمشخص می‌شود که آیا راننده مجاز پشت فرمان نشسته است یا نه.

وی افزود: همچنین  با کمک سامانه سپهتن  مشخص می شود که راننده‌ای بیش از حد مجاز پشت فرمان نباشد و یا  راننده کاری انجام ندهد که از کار رانندگی باز بماند.

تصویر تمام تخلف‌ها در سامانه سپهتن ثبت می‌شود

سرپرست مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: تمام تصاویر در این سامانه ثبت و داده‌ها به پاسگاه‌های پلیس راه به صورت وایرلس ارسال می‌شود.

سرهنگ رحمانی گفت: تمام تخلف‌ها بر روی نقشه ژئوگرافی و سرعت خودرو بر روی نمودارها ثبت و مشخص می‌شود که خودرو در هر نقطه در مسیر حرکت خود چه سرعتی داشته و فاصله بین دو نقطه را با چه سرعتی طی کرده است.

وی تصریح کرد: راننده‌ها به این سامانه دسترسی ندارند و با مراجعه به پاسگاه‌های پلیس راه می‌توانند تصویر تخلف خود را مشاهده کنند.

 

از   1   رای
10

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.