با این هواپیما در آب فرود بیایید
نویسنده خبر : مدیر سایت    
سه شنبه 25 اردیبهشت 1397
    
تعداد بازدید: 412
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1397/2/25

کالاسودا_یکی از جدید ترین هواپیما هایی که اخیرا توسط چین ارائه شده، نوعی هواپیما است که می تواند در آب فرود بیاید. ایده ای جذاب و مهیج برای مسافرت های هوایی.

به نظر می رسد چینی ها برای هواپیما های جدید خود ایده هایی جذاب دارند چرا که این کشور قصد دارد به زودی از جدیدترین هواپیمای قابل فرود در آب خود رونمایی کند. درواقع چین تصمیم دارد بزرگترین هواپیما با قابلیت فرود در  آب  را تا ۲۰۲۲ میلادی به مشتریانش تحویل دهد.

یکی از طراحان ارشد این پروژه یعنی هوانگ لینگکای از شرکت AVIC چین در این باره می گوید: ما تلاش می کنیم تا ۲۰۲۱ میلادی گواهینامه پرواز را از مقامات هوانوردی دریافت کنیم و تا ۲۰۲۲ این هواپیما را به مشتریان تحویل دهیم.

بر اساس خبرهایی مناشر شده توسط برخی از منابع غیر رسمی ، به نظر می رسد تولید AG۶۰۰ بخشی از برنامه چین برای نوین سازی ارتش خود است.

شاید بر همین اساس هم باشد که نخستین پرواز این هواپیما در دسامبر گذشته انجام شد. به گفته هوانگ هواپیمای مذکور در سال جاری پروازهای بیشتری را انجام می دهد و همچنین برای نخستین بار از روی آب پرواز را آغاز می کند.

برای ساخت این هواپیما ۸ سال  زمان صرف شده و به لحاظ ابعاد و  اندازه مشابه با  بویینگ ۷۳۷ است.  همچنین AG۶۰۰ طوری طراحی شده که بتواند عملیات نجات در دریا و خاموش کردن آتش سوزی در جنگل را اجرا کند.

اما شاید مهم ترین وجه متمایز کننده این هواپیما قابلیت فرود در زمین و آسمان است. در همین راستا این هواپیما مجهز به ۴ موتور توربو است و می تواند۵۰ نفر را حمل کند.  در عملیات های اطفای حریق نیز قابلیت حمل ۱۲ متریک تن آب را به مدت ۲۰ دقیقه دارد.

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.