dvr چیست و چه کاربردی دارد؟
نویسنده : مدیر سایت    
شنبه 26 اسفند 1396
    
بازدید: 6342
    
زبان : فارسی
    

Dvr)Digital video recorder) دستگاهیست که دوربین های آنالوگ به آن متصل شده و امکان ضبط و پخش تصاویر دوربین ها را امکان پذیر میکند.

دی وی آر ها به دو دسته تقسیم میشوند:

1.standalone : این نوع دستگاه ها شبیه دستگاه ضبط و ویدئو کست های قدیمی میباشند که قابلیت نمایش و ضبط تصاویر را برای کاربر فراهم میکند.

2.pc-based :یک نوع کارت کارت ضبط  و پخش تحت سیستم عامل است که بر روی رایانه نصب شده و امکان استفاده و ضبط تصاویر بر روی هارد دیسک رایانه را فراهم میکند.

در مقاله های مربوط به انواع dvr بیشتر در این باره توضیح داده شده.

چگونگی کارکرد دستگاه DVR:دستگاه ضبط تصاویر دیجیتال (DVR)مختصر شده یک سیستم کامپیوتر میباشد و اغلب آن ها بر روی سیستم عامل لینوکس عمل میکنند. این دستگاه تصاویر آنالوگ دریافتی از دوربین ها را را به دیجیتال تبدیل کرده و به صورت الکترونیکی ذخیره می نماید.رایج ترین وسیله ذخیره سازی اطلاعات هارد دیسک است.

ویژگی DVR عبارتند از: ضبط و نمایش چند تصویر به صورت همزمان، آلارم ،motion detection(تشخیص حرکت)،انتقال تصویر از طریق اینترنت،... میباشد.

دستگاه DVR  معمولا از چند جنبه میتوان طبقه بندی کرد ولی مهمترین جنبه طبقه بندی آن براساس تعداد کانال های تصویر و کیفیت ضبط است.

دستگاه های DVR  از نظر تعداد دوربین هایی که می توان روی دستگاه نصب کرد به چند دسته تقسیم می شوند:

1.دستگاه 4 کانال

2.دستگاه 8 کانال

3.دستگاه 16 کانال

4.دستگاه 32 کانال

5.دستگاه 64 کانال

 

پورت های خروجی دستگاه  DVR عبارتند از:

 

1.ورودی تصویر دوربین ها: این سوکت BNC به عنوان کانال های ورودی تصویر هستند.دوربین ماربسته از طریق کابل کواکسیال به این سوکت ها متصل می شوند.

2.usb port: برای اتصال موس، کیبورد ،DVD/RW  (جهت رایت کردن تصاویر بر روی DVD) ،فلش جهت بک آپ گرفتن از تصاویر ذخیره شده و یا آپدیت کردن دستگاه استفاده می شود.

3.پورت HDMI: برای مشاهده تصاویر خروجی دوربین ها بر روی مانیتور با استفاده از کابل HDMI  از این پورت استفاده میشود.

4.پورت VGA: برای مشاهده تصاویر دوربین ها بر روی مانیتور با استفاده از کابل های VGA از این پورت استفاده میشود یکی از علت هایی که این کابل کمتر مورد استفاده قرار میگیرد پایین تر بودن کیفیت آن نسبت به کابل های HDMI میباشد.

5.خروجی صدا (Audio out):  از این پورت برای انتقال صدا به دستگاهی مانند اسپیکر یا مانیتوری که ورودی AV داشته باشد استفاده میشود. صدایی را که میکروفن تولید می کند را می توانید از این خروجی بشنوید.

6.ورودی صدا(audio in): میکروفن دارای دو کابل است که یکی کابل برق 12 ولت است و دیگری کابلی که سیگنال صدا را منتقل می کند این میکروفن در صورت نصب صحیح می تواند صداهای محیط را به دستگاه ارسال کند تا بتوان در بازبینی تصاویر (play back) صدا را روی کانالی که تنظیم کرده اید بشنوید.

7.پورت شبکه (LAN):برای اتصال کابل شبکه به دستگاه از این پورت استفاده میشود . برای انتقال تصویر نیاز است که این پورت را به وسیله کابل شبکه به موم وصل کنید.

8.پورت RS-485 :از این پورت برای کنترل دوربین های گردان استفاده میشود که دارای دو ورودی است که با A-B یا مثبت منفی شناخته می شوند.

9.منبع تغذیه 12 ولت  دستگاه: این سوکت جهت اتصال آداپتور 12 ولت به دستگاه کاربرد دارد.

10.ورودی و خروجی آلارم : با استفاده از این پورت می توان آلارم های دستگاه را فعال کنید.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.