انواع دوربین مداربسته از نظر شکل ظاهری و کاربرد
نویسنده : مدیر سایت    
شنبه 26 اسفند 1396
    
بازدید: 6227
    
زبان : فارسی
    

 

1.دوربین دام(Dome):

اصطلاح دام به معنای گنبد است.شکل ظاهری دوربین دام نیز به صورت گنبدی شکل است.با توجه به این که دوربین مداربسته دام در مقابل شرایط آب و هوایی مرطوب و گرد و غبار مقاوم نیستند لذا از این دوربین ها بیشتر برای فضای داخلی و فضاهای بسته استفاده میشود. این دوربین ها بیشتر کاربرد غیر صنعتی دارند.


2.دوربین بولت(Bullet):

اصطلاح بولت به معنی گلوله و لوله است.شکل ظاهری این دوربین ها نیز به صورت استوانه ای و شبیه به گلوله میباشد . به طور معمول از جنس فلز میباشند. دوربین های بولت به علت ضد آب یودن و مقاومت در مقابل گرد و غبار برای محیط های بیرونی مورد استفاده قرار میگیرد.


3.دوربین ها ی مینیاتوری (پینهول):

دوربین های مینیاتوری (دوربین های مخفی) معمولا در محیط هایی استفاده می شوند که نیاز  به مشاهده تصاویر به صورت غیر محسوس وجود داشته باشد. شاید بدنه خود دوربین مینیاتوری کوچک نباشد اما لنز این دوربین ها به اندازه ای کوچک است که معمولا می توان از طریق ایجاد سوراخی کوچک تصاویر را به وسیله این دوربین ها گرفت و دوربین را پشت سطحی غیر شفاف مخفی کرد. 
دوربین های مینیاتوری معمولا با کیفیت های متوسط مورد استفاده قرار می گیرند.


4.دوربین های اسپید ام (چرخشی):

از دوربین مداربسته گردان یا دوربین مداربسته چرخشی (ptz)  برای پوشش محیط های بزرگ و محوطه های باز استفاده می شود و برای کنترل انها به یک اپراتور و مسئولیت اپراتور کنترل به اطراف و زوم به نقاط مختلف در دسترس دوربین مداربسته چرخشی میباشد.دوربین های گردان را با نام های مختلفی میشناسند این نام ها عبارتند از فسمت دام ،PTZ،  اسپید دام ،Speed Dome،fast dome، چرخشی، گردان

این دوربین ها دارای قابلیت گردش در جهات مختلف و (معمولا)زوم کردن در یک زاویه خاص هستند. شکل ظاهری این دوربین ها یه طور معمول شبیه یک دوربین دام و یک پایه میباشد که با توجه به شرایط محیط نصب میشنود.

5.دوربین مداربسته حرارتی:

دوربین مدار بسته حرارتی از لحاظ ساختار کلی شباهت زیادی به دوربین مداربسته عادی دارد. عملکرد آنها در بسیاری از قسمت ها شبیه به هم است.

دوربین مداربسته حرارتی پرتوهای گرمایی منتشر شده توسط اجسام را دریافت و بر روی چیپ تصویر مخصوص متمرکز می کند. چیپ تصویر این دوربین ها به جای دیود حساس به نور از دیود حساس به پرتوهای حرارتی و گرمایی تشکیل شده است. این دیود پس از برخورد پرتو حرارتی با توجه به شدت مقداری از ولتاژ را ایجاد می نماید که در آخر به اطلاعات دیجیتال یا سیگنال آنالوگ تبدیل می شود و می توان آن را در نمایشگر مشاهده نمود.

6.دوربین مداربسته باکس:

اصطلاح باکس به معنای جعبه اس دوربین های باکس دوربین هایی با بدنه معمولا استوانه ای شکل و پلاستیکی هستند که لنز آن ها به صورت جدا بر روی دوربین نصب می شود.این دوربین ها بیشتر کاربرد صنعتی دارند.

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.