دتکتور گاز
نویسنده : مدیر سایت    
چهار شنبه 8 اسفند 1397
    
بازدید: 5616
    
زبان : فارسی
    

ردیاب خودرو - ردیاب خودرو در شیراز - جی پی اس - GPS- سیستم اعلام حریق- اعلام حریق

شرکت برق و الکترونیک دراک - دوربین مداربسته در شیراز- دوربین مداربسته

امروزه با توجه به تغییر شیوه زندگی و استفاده از سازه های سبک و مواد صنعتی و سریع الاشتعال آتش سوزی ها خطرناک تر هستند و با توجه به گاز رسانی گسترده در سراسر کشور خطر گازگرفتگی و آتش سوزی ناشی از اشتعال گاز افزایش یافته است.
خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی سنسورهای مختلفی طراحی و تولید شده که میتوانند قبل از نشت شدید وجود گاز را در محیط تشخیص و اعلام کنند.
سنسورهای گاز معمولا با ساختار تشخیص گاز شهری و گاز مایع طراحی و تولید می شوند.
سنسور های گازی توانایی تشخیص کمبود اکسیژن ،گازهای سمی و اشتعال زا مانند گاز طبیعی ،متان،بوتان،پروپان ،الکل،مونوکسید کربن و .... را دارند.
ساختار کلی یک سنسور گاز به این صورت است که میکروسنسورهایی حساس به بو داخل آن ها تعبیه شده است که در صورت تشخیص بو بیش از حد تنظیم شده هشدار نشت گاز را اعلام میکنند.در برخی از سنسور ها میزان حساسیت قابل تنظیم میباشد.
این آشکارسازها در دو نوع ثابت (Fixed Gas detector)و قابل حمل (portable Gas detector) وجود دارند.نوع ثابت مربوط به آشکار سازهایی ست که در محل مربوطه نصب شده و خروجی خود را از طریق کابل و یا به صورت بی سیم به پنل کنترل کننده ارسال می کند ولی نوع دوم بوجود آوردن امنیت بیشتر برای افرادی که قصد حرکت در محل هایی که در آن ها امکان خطر نشت انواع گاز سمی یا قابل احتراق وجود دارد طراحی می گردند.

در سیستم اعلام حریق نیز برای تشخیص نشتی گاز و اعلام خطر قبل از به وجود آمدن حریق خصوصا در محل هایی که از گازهای سوختنی (قابل اشتعال) استفاده می شود از دتکتورهای گاز استفاده میشود.
در سیستم اعلام حریق دتکتورهای (سنسورهای)گاز به پنل متصل می شوند با گذشت تقریبا ۵ دقیقه از زمان اتصال منبع تغذیه دستگاه اماده به کار است در زمان آماده به کار بودن چراغ LED دستگاه هر ۵ ثانیه چشمک میزند که نشان دهنده ی فعال بود دستگاه میباشد با وقوع نشت گاز و پس از تشخیص آن آشکار سازها عمل کرده و ضمن روشن شدن چراغ LED به مرکز کنترل فرمان اعلام خطر می دهد. پس از رفع نشتی و برطرف شدن اثر گاز با Reset کردن مرکز کنترل آلارم قطع شده و آشکارساز به حالت عادی باز می گردد.
پس از هشدار صوتی این سنسورها قابلیت قطع یا وصل رله را دارند که میتوان شیر گاز برقی یا هر وسیله الکترومکانیکی دیگری را با آن کنترل کرد.
مرسوم ترین سنسور های گاز در نوع گاز شهری و مایع : سنسور مونوکسید کربن ،سنسور گاز متان و سنسور آمونیاک می باشند و هرکدام قابلیت و عملکرد خاص خود را دارند.


اعلام حریق در شیراز- دوربین مداربسته در شیراز -  اعلام حریق در شیراز- اعلام حریق تسلا - تاسیسات برق و روشنایی- تاسیسات برق و روشنایی در شیراز- هوشمند سازی ساختمان - ساختمان هوشمند - ساختمان هوشمند در شیراز

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.