بررسی هزینه تجهیزات ساختمان هوشمند
نویسنده : مدیر سایت    
پنج شنبه 29 مهر 1400
    
بازدید: 1851
    
زبان : فارسی
    

بررسی هزینه تجهیزاتی که میتوان در ساختمان هوشمند استفاده کرد

ما قصد داریم تا بودجه اولیه مورد نیاز اجرای یک ساختمان هوشمند را در این مقاله بررسی کنیم.

ما بصورت تخصصی بر روی تجهیزات خانه هوشمند بی سیمی با بروز ترین پروتکل های جهانی مانند زیگبی  فعالیت داریم، و ما به شما کمک خواهیم کرد که در چه زمانی، از کجا و چه تجهیزاتی بخرید.

اگر شما در یک آپارتمان زندگی میکنید ،یا مالک و صاحب یک ملک اجاره ای هستید برای شما پیشنهاداتی داریم که دانستن آن خالی از لطف نیست.

بیایید شروع کنیم:

هنگامی که شما به دنبال خرید وسایل خانه هوشمند مورد نظر خود هستید ، خواهید دید که قیمتها و برندهای مختلفی در زمینه هوشمند سازی ساختمان وجود دارد ، و گاهی اوقات قیمتهای این تجهیزات شمارا از داشتن یک خانه هوشمند منصرف خواهد کرد.

بنابراین بیایید با درک صحیح تجهیزات هوشمند ساختمان و بررسی عملکرد و قیمتها ، ارزش افزوده ،راحتی و آرامش را به خود و خانواده تان هدیه دهید.

گاها شما میتوانید با صرف یک بودجه 3میلیون تومانی یا 30 میلیون تومانی خانه و دفتر کار خود را هوشمند کنید.

ایده اکثر مردم از یک خانه هوشمند میتواند یک سیستم صوتی یا یک کلید روشنایی هوشمند باشد. اما یک سیستم هوشمند خانگی فراتر از یک بلندگو یا کلید هوشمند میباشد.

شما میتوانید از کنترل تجهیزات روشنایی،پریزهای برق ، قفل های درب، سیستمهای سرمایشی و گرمایشی، دوربین های امنیتی ،پرده های برقی و سیستمهای ضد سرقت را در یک پکیج ساختمان هوشمند داشته باشید.

پاسخ کوتاه این است که صرف نظر از هزینه ای که میکنید شما میتوانید یک آپارتمان بلند پروازانه و متفاوت داشته باشید.

حال شما میتوانید با شروع کمترین هزینه استارت خانه هوشمند خود را بزنید .

بطور مثال : کنترل روشنایی سالن ، کنترل پرده برقی سالن و کنترل سرمایش هزینه سخت افزاری و نرم افزاری آن حدود 4 میلیون تومان می باشد.

یک از محاسن تجهیزات هوشمند زیگبی هوشمند کردن ساختمان بصورت بخش بخش انجام دادن آن میباشد که هیچ گونه زیر ساخت و تعمیراتی نیاز ندارد.

حال پس از هوشمند کردن سالن میتوانید بودجه ای معادل 1میلیون تومان جهت آشپزخانه . 1میلیون تومان جهت اتاق های خواب و 1 میلیون تومان را برای سرویس های بهداشتی و حمام ، تراس و نورپردازی ها در نظر بگیرید.

پس از جمع بندی محاسبات انجام شده متوجه خواهید شد که شما میتوانید با بودجه ای حدود 8 میلیون تومان یک واحد 2خوابه را از نظر روشنایی و نور پردازی ،سرمایش/گرمایش و کنترل پرده هوشمند نمایید و هم از داخل و هم از خارج از خانه با اپلیکیشن کنترل نمایید.

لازم است اعلام کنیم که این قیمتها بر اساس تجهیزات خانه هوشمند صد در صد ایرانی نویک محاسبه گردیده است.

در مطالب بالا از سیستمهای دیگری مانند سیستمهای صوت هوشمند و ...نیز جهت یک ساختمان هوشمند نام بردیم،در اینجا شما میتوانید به سیستم هوشمند خود یک آمپلی فایر 2کانال توکار با 2عدد باند 30 وات جهت سالن با مبلغ حدود 3میلیون اضافه نمایید.

به همین ترتیب و بر اساس بودجه هایی که شما در نظر خواهید گرفت میتوان بقیه تجهیزات هم نیز بصورت بخش بخش به سیستم هوشمند خود اضافه نمایید.

 

تنها تجهیزی که در ابتدای کار هوشمند سازی یک ساختمان نیاز است کنترل کننده مرکزی یا هاب می باشد که هزینه ای معادل یک میلیون پانصد هزارتومان می باشد.این تجهیز مغز متفکر یک سیستم هوشمند می باشد که رابط بین تجهیزات و نرم افزار خانه هوشمند میباشد.

ما به شما پیشنهاد میدهیم قبل از شروع به هوشمند سازی ساختمان ، پروتکل ها و قیمتهای هر تجهیز را بر اساس همان پروتکل مقایسه کنید تا براحتی بتوانید تصمیم بگیرید.

فاکتورهایی مثل خدمات پس از فروش و موجودی آینده کالا را نیز مد نظر خود قرار دهید.

 

کارشناسان فنی و فروش ما در شرکت مهندسی دراک آماده ارائه راهکارهای مناسب ، بر اساس نیاز و بودجه شما میباشند.

 

ساختمان هوشمند در شیراز-هوشمند سازی ساختمان در شیراز-ساختمان هوشمند نویک-نماینده ساختمان هوشمند در شیراز 

 

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.