همه ناوگان عمومی بزودی تحت پوشش سامانه سپهتن
نویسنده خبر : مدیر سایت    
پنج شنبه 22 تیر 1396
    
تعداد بازدید: 1019
    
زبان : فارسی
         
دسته بندی : عمومی
    
تاریخ درج خبر : 1396/4/22
منبع : خبرگزاری فارس

وزارت راه و شهرسازی از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای یکپارچه‌سازی فعالیت متولیان ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای بهره جسته است تا بتواندبا مشارکت حداکثری  دستگاه های ذی ربط برای ارتقا و پایدار سازی ایمنی را بیش از پیش ،فراهم نماید.

وزارت راه و شهرسازی از تمامی ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود برای یکپارچه‌سازی فعالیت متولیان ایمنی حمل‌ونقل جاده‌ای بهره جسته است تا بتواندبا مشارکت حداکثری  دستگاه های ذی ربط برای ارتقا و پایدار سازی ایمنی را بیش از پیش ،فراهم نماید.
به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای، دکتر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم، با تأکید بر افزايش ایمنی در جاده‌ها با افتتاح سامانه سپهتن، گفت: افزایش ایمنی در جاده‌ها يك امر چندوجهي است كه با همكاري تمامی دستگاه‌هاي مربوطه صورت مي‌گيرد.
وی با بیان اینکه از اهداف اصلی افزایش ایمنی جاده‌ها و افزایش امنیت مسافر و کالا در کشور است، تصريح كرد: افزایش ایمنی و امنیت بدون افزایش کارآمدی اقتصادی مهيا نخواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با تأكيد بر همكاري و هماهنگي دستگاه‌هاي مختلف از جمله سازمان راهداري و حمل ونقل جاده‌ای، پليس‌راه، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های مرتبط در امر ایمنی افزود: افزایش ایمنی جاده‌ها توسط تنها یک دستگاه غیرممکن است و این اقدامات چند وجهی است.
دکتر آخوندی با اعلام برگزاري منظم کمیسیون ایمنی راه‌ها گفت: در بهترین دوره همدلی دستگاه‌ها برای افزایش ایمنی جاده‌ها قرار داریم و از زمانی که مسئولیتی را در وزارت راه و شهرسازی پذیرفتم به دنبال ایجاد یکپارچگی بین دستگاه‌های مرتبط در موضوع ایمنی جاده‌ها بودم.
وي ادامه داد: برای استفاده از سیستم سپهتن نبايد تفکیک درون‌‌شهری و برون‌شهری قائل شويم و در اين راستا باید مرزهای سازمانی را کنار بگذاریم و از محدوده برون‌شهري افزايش دهيم، چنان که سیستم سپهتن با همکاری چندین دستگاه از جمله وزارت راه و شهرسازی، پلیس راهنمایی و رانندگی و با استفاده از تجهیزات مخابراتی امروز به افتتاح رسید.
وزیر راه و شهرسازی در توضيح بيشتر اين سامانه ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سامانه سپهتن این است که در لحظه عمل می‌کند و همین امر و آنلاین بودن این سیستم باعث می‌شود ایمنی تردد در جاده‌ها افزایش یابد و از طریق این سیستم تمام سوابق رانندگان،  شرکت‌های حمل‌و‌نقل و سوابق خودرو ثبت می‌شود.
دکتر آخوندي با بیان اینکه امروز تعداد تمام وسایل‌نقلیه به 29 میلیون وسیله موتوری در کشور می‌رسد، گفت: امکان کنترل این حجم از وسایل موتوری به صورت دستی و سنتی وجود ندارد.
وي با بیان اینکه تعداد دوربین‌های ثبت تخلفات در کشور باید به 1880 دستگاه برسد، تصريح كرد: تعدادی از این دوربین‌ها نصب شده است و به زودی تعداد دیگری هم به افتتاح می‌رسد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین تحویل 50 ساختمان پیش‌ساخته جایگزین پاسگاه‌های فعلی را اعلام كرد و گفت: این ساختمان‌ها کاملاً مدرن هستند و به زودی تمام پاسگا‌ه‌های کشور به صورت متحدالشکل خواهند شد.
دکتر آخوندی با بیان اینکه با اجرای سامانه سپهتن، از این پس هیچ خودروی متعلق به ناوگان حمل‌ونقل عمومی کنار پاسگاه‌های بین‌راهی توقف نمی‌کند، گفت: تنها خودروهای متخلف در کنار پاسگاه‌ها متوقف می‌شوند و سایر ناوگان حمل و‌نقل بدون توقف در پاسگاه‌ها به مسیر خود ادامه می‌دهد.

 

 

از   0   رای
0

  نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید مدیر سایت در وب سایت منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.